Kwantitatief en kwalitatief onderzoek

Emcuview is al meer dan vijftien jaar gespecialiseerd in het uitvoeren van veel uiteenlopende onderzoeken. Onderzoeken op het gebied van klantgedrag, klantenwensen, naamsbekendheid en winkel(gebied) maar ook interne onderzoeken naar de tevredenheid van medewerkers.
Door het uitgebreide aanbod aan kwantitatief en kwalitatief onderzoek kunnen organisaties en winkels inzichten opdoen die leiden tot meer positieve bedrijfsresultaten en omzet.


Emcuview biedt de volgende onderzoeken aan:

 

Klantenonderzoek

Met een grondig klantenonderzoek krijg je meer grip op je klanten. Door het gedrag en de wensen van jouw klanten beter te kennen, kun je je klantfocus aanscherpen. Klanten hebben essentiële informatie in handen die jouw organisatie succesvoller (gezonder) kunnen maken. Met een gerichte klantfocus weet je hoe je je klanten moet benaderen (bespelen) waardoor je meer omzet genereert.

Bekijk gerust alle klantenonderzoeken.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Gemotiveerde en servicegerichte medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Voor klanten die graag opnieuw contact zoeken met jouw medewerkers. Jouw medewerkers zorgen dus voor het wel of niet groeien van jouw organisatie. Als het intern niet zo lekker loopt, is het goed om na te gaan of jouw medewerkers nog wel zo betrokken zijn. Jouw medewerkers zijn hoe dan ook het ware gezicht van jouw organisatie en ontevreden medewerkers zetten jouw bedrijf een troebel masker op.

Misschien wordt het tijd voor een medewerkerstevredenheidsonderzoek.

Winkel(gebied)onderzoek

Wil jij weleens weten waarom jouw potentiële klanten de winkels van concurrenten binnenlopen of waarom bepaalde producten nauwelijks verkocht worden?
In een uitgebreid onderzoek kom jij erachter hoe je het winkelend publiek beter bereikt en meer kunt verkopen.

Meer over winkel(gebied)onderzoek.

Consumentenonderzoek

Zou jij meer over je doelgroep willen weten om deze eerder en vaker te bereiken? Of wil je juist nieuwe klanten voor je winkel of merk? Met een gericht consumentenonderzoek krijg je concrete informatie over de behoeften van jouw (toekomstige) consumenten en ook wordt jouw naamsbekendheid in het onderzoek gemeten.

Meer over consumentenonderzoek.

Communicatieonderzoek

Met een grondig communicatieonderzoek krijg je inzichten in hoe je beter over je producten en/of diensten kunt communiceren. Je krijgt onderzoeksgegevens (antwoorden) waarmee je jouw communicatie effectiever en efficiënter kunt inzetten. Slimmere communicatie zorgt ervoor dat klanten eerder bij jou kopen waardoor je ook eerder een hogere omzet behaalt.

Meer over communicatieonderzoek.

Customer Power model

Emcuview kan jouw organisatie begeleiden met het Customer Power Model van Jay Curry. Aan de hand van dit model krijg je inzichtelijk waar jouw organisatie om gewaardeerd wordt en welke onderdelen verbeterd kunnen worden. Met een klein intern comité, dat uit meerdere lagen van jouw organisatie bestaat, wordt een stappenplan nauwkeurig doorlopen.

Meer over het Customer Power Model.

Ander kwantitatief en kwalitatief onderzoek

Misschien heb je een andersoortige informatiebehoefte dan bovenstaande onderzoeken u kunnen opleveren. Emcuview gaat dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing voor jouw organisatie.

Andere mogelijke voorbeelden van kwantitatief en kwalitatief onderzoek zijn:

  • Evenement-evaluaties
  • Imago-Onderzoek
  • Marktschetsen
  • Concurrentie-Verkenningen
  • Online-Onderzoeken.

Emcuview zorgt voor een passende onderzoeksoplossing en levert altijd maatwerk. Voor welk onderzoek ook wordt gekozen, de uitkomsten zullen jouw organisatie altijd helpen om belangrijke (beleids-)beslissingen efficiënter en effectiever uit te rollen.

Kwantitatief en kwalitatief onderzoek leidt uiteindelijk tot meer omzet.