Klantverwachting in winkelgebieden
Waarom lopen mijn klanten de winkels van concurrenten binnen? Hoe kan ik het winkelende publiek beter bereiken? Waarom worden bepaalde producten nauwelijks verkocht?
Klantverwachting en klantgedrag zijn belangrijke pijlers om mee op (potentiële)
klanten in te spelen en als winkeleigenaar meer omzet te behalen.
Winkel(gebied)onderzoek
Voor een goed beeld van het winkelend publiek in winkels of winkelgebieden kan er op een bepaalde plaats gericht winkel(gebied)onderzoek worden uitgevoerd. Afhankelijk van jouw informatiebehoefte zal dit onderzoek worden ingezet. Zo kan er uitgebreid onderzoek worden gedaan naar het gebied en de mensen die er wonen, maar kunnen er ook juist mensen worden ondervraagd die het gebied niet goed kennen.
Waarom kiezen consumenten steeds opnieuw voor een bepaalde straat of voor bepaalde winkels? Door meer van huidige kopers te weten te komen, kan er informatie ingezet worden om nieuwe kopers te bereiken. Dit leidt naar meer bezoekers en meer omzet.
Andere onderzoeken naar klantverwachting en gedrag
Naast winkel(gebied)onderzoek zijn er ook nog andere onderzoeken mogelijk om klantverwachting en klantgedrag goed in kaart te brengen.
Zo kunnen Quality checks worden uitgevoerd waarbij de informatie die gegeven wordt door de medewerkers en de uitingen op de winkelvloer kloppen. Fouten worden opgespoord en dat zorgt voor het op de juiste punten aansturen van personeel en andere facetten.
Een andere mogelijkheid is een Formule-consistentie onderzoek. Hierbij wordt gekeken naar de belangrijkste pijlers van een formule. Door te kijken of men zich aan de formulehandleiding houdt, kan een eenduidige formule worden uitgedragen. Daar waar verbeteringen nodig zijn, kan dit formule-breed worden aangepakt. Zo houdt men de formule scherp en heeft men een duidelijk en heldere formule-uitstraling.
Wil jij graag de klantverwachting van jouw doelgroep onderzoeken?
Aarzel niet en neem geheel vrijblijvend contact op.