Klanttevredenheid door goed klantenonderzoek

Klantenonderzoek van EmcuviewHeb jij te weinig grip op jouw klanten? Weet jij niet zeker (meer) of je klanten nog wel tevreden zijn? Loopt je omzet steeds verder terug maar zie je daar geen aanwijsbare oorzaak voor? Met een goed en gedegen klantenonderzoek krijg je inzicht in klanttevredenheid en de klantfocus die voor jouw organisatie van levensbelang is.

Jouw huidige klanten beschikken over waardevolle informatie. Informatie die jij nodig hebt om je klanttevredenheid (verder) te verhogen en nieuwe klanten te krijgen. Emcuview brengt klantprocessen en informatie, die niet zomaar op tafel komt, kraakhelder voor jou in beeld. Vraagstukken als ‘Hoe presteer ik nu eigenlijk?’, ‘Wat kan er beter?’ en ‘Hoe kan ik mijn klanten het beste bereiken?’ behoren daarna tot het verleden.

Soorten klantenonderzoek

Onderstaande klantenonderzoeken gaan je een gerichte klantfocus opleveren. Met deze focus ga je aan de hand van een prioriteitenmatrix concrete stappen zetten naar meer klanttevredenheid én meer omzet.

Klantenonderzoek loyaliteit en betrokkenheid

In hoeverre voelen klanten zich verbonden met jouw organisatie en waarom zouden ze wel of niet een nieuw product of nieuwe dienst bij je afnemen?

Klantenonderzoek tevredenheid

Tevreden klanten komen terug. Door een eerder tevredenheidsonderzoek te vergelijken met een huidig onderzoek, kun je precies nagaan in hoeverre de tevredenheid is verhoogd (of verlaagd).

Klantenonderzoek inventarisatie

De gegevens uit dit onderzoek kunnen jou helpen om de juiste stappen te zetten in het toekomstig beleid en de praktische uitvoering daarvan.

Klantenonderzoek reflectie

Dit onderzoek laat het verschil zien tussen de oordelen van een klant en die van jouw medewerkers. Dit onderzoek geeft jouw medewerkers houvast om nog beter op klantwensen in te spelen.

Uitstroomonderzoek

Soms is het onvermijdelijke niet te vermijden: klanten vertrekken. Op verschillende manieren kan Emcuview onderzoeken wat de redenen van vertrek zijn.

Mystery check (Mystery guest)

In dit onderzoek wordt het klanten-aankoop-pad volledig doorlopen en worden pijn- en pluspunten inzichtelijk gemaakt. Belangrijk en wat zeker meegenomen wordt, zijn de ervaring en de gevoelsbeleving. Dit onderzoek wordt volledig op maat gemaakt.​

Klantenonderzoeken van Emcuview zijn altijd objectief, betrouwbaar en volledig anoniem. Klanten zullen dus altijd de ongezouten waarheid weergeven. Dat is alleen maar beter, want als je hun ideeën en wensen naar je organisatie vertaalt, krijg je weer grip op ze.

Heb jij dringend behoefte aan één van bovenstaande klantenonderzoeken?
Aarzel niet en neem geheel vrijblijvend contact op.