Communicatieonderzoek voor feedback en koopintentie
Waarom worden bepaalde producten nauwelijks verkocht of sommige diensten niet afgenomen? Hoe kan het dat mijn doelgroep toch weer kiest voor mijn concurrent? Met een grondig communicatieonderzoek krijg je onderzoeksgegevens (antwoorden) waardoor je jouw communicatie effectiever en efficiënter kunt inzetten. Hierdoor kopen klanten eerder en behaal je een hogere omzet.
Communicatieonderzoek gericht op oriëntatie
Met dit onderzoek krijg je waardevolle informatie over jouw doelgroep in handen. Zo wordt achterhaald waar ze hun informatie vandaan halen en welke kanalen ze hiervoor gebruiken. Ook wordt er gekeken naar hoe ze zich oriënteren en wat hun overwegingen zijn om wel of niet tot koop over te gaan. Na het communicatieonderzoek weet je ook uit hoeveel aanbieders ze maximaal zouden kiezen en op welke manier ze graag aan informatie komen.
Met dit inzicht krijg je methoden in beeld waarop je jouw klanten het beste en het snelst kun bereiken.
Foldercheck voor gerichte feedback
Heb je een mooie, representatieve folder uitgebracht of een andere recente communicatie uiting voor de media en wil je er graag heel gericht respons op? Met de foldercheck krijg je direct inzicht in de attentiewaarde en de intensiteit van jouw reclame-uiting. Ook krijg je teruggekoppeld hoeveel mensen het gelezen of gezien hebben en hoeveel vervolg- of koopacties er op volgen.
Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor bijstelling van een volgende communicatie uiting.
Kan jouw organisatie wel een communicatieonderzoek gebruiken?
Aarzel niet en neem geheel vrijblijvend contact op.